Nieuws
Over ons
Loopclinic
Trainingen
Duurlopen
Loopagenda
Contact
Ledeninformatie

 

Alleen voor leden:
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Wachtwoord vergeten?

Nieuws


Aanmelden trainingen 2020-06-11 12:46:37
Beste leden,

We maken nu ongeveer 3 weken gebruik van de aanmeldprocedure voor de trainingen. Het is in het begin natuurlijk wat wennen voor iedereen, maar we zien dat er goed gebruik van gemaakt wordt. Voor een aantal trainingsmomenten hebben we het maximale aantal deelnemers al verhoogd naar 16 en is er een wachtlijst toegevoegd.

Veel spelregels willen we niet opleggen, maar er zijn wel een paar aandachtspunten.
  • Let erop dat iedereen zoveel mogelijk kans krijgt om te trainen, dus vul niet meteen meerdere trainingen (per week) in.
  • Als je op de wachtlijst staat en je wordt doorgeschoven krijg je nog niet automatisch een seintje, kijk daarom ook regelmatig of je toch nog mee kunt trainen.
  • Als je niet kunt meld je dan op tijd weer af zodat een ander ook de kans krijgt om te trainen. Mocht je op het laatste moment jezelf afmelden, kijk dan even wie dan doorgeschoven wordt en geef deze persoon even een seintje via app, mail of telefoon.
Hopelijk kunnen we op deze manier allemaal weer zoveel als nu mogelijk is trainen.
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om zowel op tijd af te melden als regelmatig te controleren of je kunt trainen. Gebleken is nu dat plekken onbenut blijven, dat is jammer en willen we op deze manier zoveel als mogelijk voorkomen.

Met vriendelijke groeten,

Anita, Heidi, Allard en Pieter

Update trainingen 2020-06-05 13:28:53
Beste leden,

We hebben nu alweer 2 weken ervaring met de trainingen op aangepaste wijze. Na een korte evaluatie met de trainers hebben we het volgende besloten:
  • We hanteren een wachtlijst van 4 personen bij het aanmelden voor de trainingen, zodat plekken niet onbezet blijven.
  • De groepsgrootte voor de training vergroten we binnenkort naar maximaal 16 personen.
Misschien hebben jullie al gezien dat er een wachtlijst is aangemaakt bij het aanmelden voor de trainingen. Indien de training vol is en er valt iemand af, dan zal automatisch de eerste van de wachtlijst doorgeschoven worden. Je krijgt nog geen automatische mail indien je doorgeschoven bent, maar daar zijn we mee bezig. Hou dus voor nu de site in de gaten als je op de wachtlijst bent geplaatst om te zien of je wel of niet mee kunt trainen.

De groepsgrootte van maximaal 16 personen hoeft niet voor elk trainingsmoment hetzelfde te zijn. Het kan zijn dat bij bepaalde trainingen de groepsgrootte kleiner blijft; afhankelijk van wat de trainer daarbij hanteerbaar vindt. Dat zie je wel bij het aanmelden.

Het protocol zullen we, voor zover nodig, aanpassen.

Met vriendelijke groeten,

Anita, Heidi, Allard en Pieter

Trainingen worden weer hervat vanaf 25 mei 2020 2020-05-21 11:18:27
Beste leden,

Afgelopen periode hebben we informatie ontvangen van de gemeente Westerkwartier en de veiligheidsregio. Op basis hiervan en op basis van de adviezen van het NOC*NSF hebben we als bestuur besloten om de trainingen vanaf maandag 25 mei 2020 weer te hervatten.

We hebben hiervoor het Protocol veilig sporten Loopgroep Zuidhorn opgesteld waar iedereen zich aan moet houden. Op deze manier denken we dat we op verantwoorde wijze weer kunnen gaan trainen.

Het protocol staat hieronder lees dat goed door!

Wat je nu moet weten is dat we met kleine groepen die niet groter zijn dan 12 leden kunnen starten.

Om dit in goede banen te leiden heeft Rob zich afgelopen dagen ingezet om op de site een reserveringsmodule voor de trainingen te maken. Deze vind je, als je ingelogd bent, onder het kopje Aanmelden training. Hier kan je aangeven naar welke training je komt. En op deze pagina kan je ook het protocol downloaden.

We hopen dat iedereen genoeg kans krijgt om te trainen. De reserveringsmodule werkt om nu te beginnen prima, maar we zullen ook nog wel tegen een aantal zaken aanlopen die verbeterd of toegevoegd moeten worden. Dat zullen we dan t.z.t. doen.

Het aanmelden wijst zich vanzelf en als je toch niet naar een training kunt komen, meld je dan ook weer af. Zo geef je een ander ook de kans mocht de training vol zitten.

En nog een belangrijke mededeling:

Iedereen loopt onder eigen verantwoordelijkheid en is zelf verantwoordelijk om zich te houden aan met name de 1,5 meter afstand tijdens de training. Maar uiteraard aan alle regels die in het protocol staan!

Protocol veilig sporten Loopgroep Zuidhorn:

Algemene regels voor iedereen:
  • Er wordt getraind in groepen van maximaal 12 personen (exclusief trainer);
  • Trainers mogen leden aanspreken die zich niet aan de veiligheidsregels houden;
  • Bij controle door gemeente/politie/handhavers zijn de trainers het aanspreekpunt;
  • Aanmelden voor de training is verplicht. Niet aangemeld is niet meetrainen;
  • Loop achter elkaar, niet naast elkaar om ruimte te geven aan andere weggebruikers;
  • Bij rust niet `stofzuigen` maar wandel rustig tot de rest is bijgesloten;
  • Help elkaar om de regels zo goed mogelijk uit te voeren en spreek elkaar aan wanneer dat niet gebeurt;
  • Kom, voor zover dat kan, zoveel mogelijk met eigen vervoer naar de training, auto`s parkeren op parkeerterrein bij Balk;
Veiligheid- en hygieneregels voor iedereen:
  • Voor alles geldt: gebruik je (gezonde)verstand, dit staat voorop;
  • Zit je in een risicogroepen dan dien je zelf het risico te analyseren of je op buiten sportparken of in de openbare ruimte in groepen kunnen begeven. Raadpleeg desnoods je huisarts;
  • Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts;
  • Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden;
  • Kom bij voorkeur alleen naar de training;
  • Blijf als je het nieuwe coronavirus (COVID-19) hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 graden C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes. Niet spugen of je neus legen zonder zakdoekje tijdens de training;
  • Ga voordat je naar de training gaat, thuis naar het toilet;
  • Was thuis voorafgaand aan je training je handen met zeep of desinfectans, minimaal 20 seconden;
  • Vermijd het aanraken van je gezicht en schud geen handen;
  • Kom in sportkleding naar de club. De kleedkamers en douches zijn gesloten. De lockers kunnen gebruikt worden, er is desinfectiemiddel en handgel aanwezig;
  • Kom niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de training en ga na afloop van de training direct naar huis;
  • Materiaal zoals hoedjes mogen alleen door de trainer neergezet en opgepakt worden;
  • Volg altijd de aanwijzingen van trainers en bestuursleden op;
Verzamelplaatsen
Zuidhorn:

Op de parkeerplaats van Fysio Hooiweg zal de Beachvlag van de Loopgroep staan. Hier kan je de fiets neerzetten en op gepaste afstand verzamelen. Op vrijdag staat de Beachvlag onder het afdak bij de Hooiweg.

Oldehove:
Training Oldehove, verzamel met z`n allen op de parkeerplaats voor de sporthal;

Veilig trainen is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid!!!

Wij wensen jullie weer veel loopplezier en succes op de trainingen.

Met vriendelijke groeten,
Anita, Heidi, Allard en Pieter

Trainingen worden nog niet hervat 2020-05-12 13:04:06
Beste lopers,

Zoals jullie vast hebben gehoord, zijn buitensporten sinds 11 mei j.l. voor alle leeftijden toegestaan met in achtneming van 1,5 meter ten opzichte van elkaar. De gemeente Westerkwartier is nog in afwachting van nadere informatie van de Veiligheidsregio Groningen en zal deze vervolgens delen.

Wij als bestuur willen, net als jullie en de trainers, natuurlijk graag dat de trainingen weer hervat kunnen worden, maar vinden het belangrijk hiermee zorgvuldig en verantwoord om te gaan. Om die reden laten wij ons de komende tijd eerst nog breder informeren en wachten we de informatie van de gemeente af, alvorens met een datum en richtlijnen te kunnen komen voor het hervatten van de trainingen.

We hopen op jullie begrip.

Met vriendelijke groeten,
Anita, Heidi, Allard en Pieter

Cross trainingen gaan weer van start 2019-11-10 13:35:24
Het najaar is weer begonnen en dan wordt het ook weer tijd om te starten met de cross trainingen. Onze trainers zullen de komende maanden weer een aantal cross trainingen geven. Deze zullen op diverse locaties buiten Zuidhorn gegeven worden.

De trainingen zijn allemaal op zondagochtend en starten om 09.30 uur. De exacte locatie wordt een week van te voren bekend gemaakt, want dat is ook een beetje afhankelijk van het weer.
De trainingen zijn voor iedereen toegankelijk, of je nu beginner bent of een ervaren loper, of je nu langzaam of snel loopt, iedereen is welkom.
Je hoeft je niet van te voren aan te melden en omdat samen rijden wel handig is vertrekken we altijd om 09.00 uur vanaf Fysiotherapie Hooiweg, Hooiweg 2 Zuidhorn.

De trainingen zullen op onderstaande dagen gegeven worden:
17 November
15 December
19 Januari
16 Februari
15 Maart

Waarom cross trainingen?
Hardlopen op onverhard brengt meer voordelen met zich mee dan je zou denken!
Een van de voordelen is dat je enkels er sterker van worden. Omdat de ondergrond niet vlak is moet je juist meer corrigeren zo train je nog meer al de spieren en pezen rondom je enkel.
Daarnaast is het goed voor je techniek. Juist op ongelijke ondergrond neem je kleinere stappen en til je je voet hoger op.
En omdat hardlopen op onverharde ondergrond zoals bospaden, zand of gras veel meer demping geeft zal de kans op blessures ook kleiner zijn. Je gewrichten worden dan minder belast.


Dus zet de datums al vast in je agenda en we hopen weer op een goede opkomst.

 








voor het laatst gewijzigd op 2020-06-11 12:46:37 Privacy & Disclaimer